Nastavte si novou rutinu – ranní cvičení

Nastavte si novou ranní rutinu
Nastavte si novou ranní rutinu

 

Mnozí z nás mají ráno velké problémy vůbec vstát z postele, natož ještě po ránu cvičit. Ovšem, pokud se k rannímu cvičení donutíte, nebudete po ránu vypadat jako zombie bez energie 😊  Je důležité si udělat nějaký řád, který budete dodržovat čímž pro vás bude ranní vstávání a následné cvičení snesitelnější, příjemnější a přínosnější.

 

 

 

Jak začít?

Pokud je vaše rutina každé ráno vstávat na poslední chvíli, musíte začínat postupně. Hlavní je dodržet délku spánku alespoň 8 hodin. Je známo že nejlepší doba na spánek je mezi 22 hodinou až 6 hodinou ranní, tento časový interval nejvíce vyhovuje našemu tělu. Naučte se tedy spát alespoň 8 hodin a ráno vstávat s dostatečnou rezervou na ranní cvičení. Ze začátku se naučte pouze vstávat v daný čas, zde přijde vhod více různých budíků, jelikož to ze začátku pro někoho může být opravdu těžký úkol. Po několika dnech začněte s novým ranním režimem. Den předem si naplánujte:

  1. Druh ranního cvičení
  2. Co budu snídat?
  3. Připravte si oblečení, jak na cvičení, tak do práce

 

  1. Druh ranního cvičení

Velice důležitý bod pro úspěch. Je zcela na vás, jaký typ cvičení vám bude vyhovovat. Můžete zvolit běhání, posilování, jógu či jiný druh sportu. Aktivita Vás musí bavit, vyberte takovou, která je vám již známa a nebudete například ráno hledat cviky na jógu. Sport byste měli vykonávat přibližně 30 minut, což pro ranní cvičení zcela dostačuje. Sporty můžete také vhodně kombinovat, například doběhnout do lesa, kde následně několik minut meditovat a následně běžet zpět domů.

 

  1. Co budu snídat?

Snídaně je základ dne, je zcela na vás, zda budete ráno cvičit na lačno, nebo se předem nasnídáte. Ale nesmíte zapomenout, že vše má své klady i zápory. Pokud se ráno před cvičení nasnídáte, měli byste cvičit minimálně 30 minut po konzumaci snídaně. Pokud snídat nebudete, může to u vás vyvolávat žaludeční potíže – ale vše netrvá věčně. Pozor, nikdy nezapomeňte ráno ihned po probuzení vypít alespoň sklenici čisté vody.  A co tedy snídat? Snídani zvolte zdravou doplněnou čerstvým ovocem, nebo zeleninou. Vhodná je například ovesná kaše s ovocem, vajíčka, či bílí jogurt s granolou. Vhodnou volbou mohou být také různá smoothie, např  Anansové smoothie s limetou.

 

  1. Připravte si oblečení, jak na cvičení, tak do práce

Jednoduše si připravte vše do práce a na ranní cvičení, abyste se ráno nezdržovali hledáním vhodného oblečení.

 

 

Nedaří se vám nastavit nový režim?

Pokud se vám stále nechce zavést si novou ranní rutinu, zkuste to ve dvou. S partnerem, nebo partnerkou to bude jistě zajímavější.

Také vám může pomoci ráno do pokoje pustit sluneční svit, nebo čerstvý ranní vzduch, který vás krásně osvěží a připraví na nový den.

 

 

 

Věříme, že se vám nová ranní rutina bude líbit!

 

 

 

 

 

 

 

Autor příspěvku: Jirka&Lucie

Ahoj, Jmenuji se Jirka a je mi 45 let, tento blog píšu společně s mojí ženou Lucií. Za poslední roky jsem si prošli celou řadou zdravotních problémů, včetně těch sexuálních o kterých se bojí spousta lidí otevřeně mluvit. Na tento web publikujeme svoje zkušenosti + odborné články napsané námi, ale i jinými zkušenými autory včetně kvalitních zdrojů. Doufáme, že vám tento web pomůže!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *