Jak životní styl ovlivňuje váš sexuální výkon?

Jak životní styl ovlivňuje váš sexuální výkon
Jak životní styl ovlivňuje váš sexuální výkon?

 

To, že životní styl ovlivňuje naše zdraví, není nic nového, avšak to, že má významný vliv i náš sexuální výkon, to bohužel ví stále jen málokdo. Odborníci po řadě studií došli k závěru, že nezdravý životní styl může doopravdy i za problémy s erekcí a sexuální výkonností. Sexuální zdraví úzce souvisí s kondicí a když ta jednoduše není, nemůžete mít ani erekci.

 

 

Nejčastější příčinou erektilní dysfunkce je špatný životní styl

Ten však není spojen pouze s nedostatkem pohybu a ne zrovna nejlepším jídelníčkem, ale také i stresem, úzkostí, nedostatkem spánku, kouřením, depresemi a nadužíváním alkoholu. To, že v současné době na tom po této stránce nejsme nejlépe, dosvědčuje i neustálý nárůst erektilní dysfunkce, která se dnes dotýká již 40% mužů ve věku 35 až 60 let. 

 

Co dělat, abyste svou sexuální výkonnost zlepšili?

Vědci z celého světa mužům doporučují, aby cvičili alespoň každý druhý den po dobu 30 minut středně těžké cviky. Vhodnými formami cvičení přitom jsou tenis, badminton, golf, bowling, běhání, plavání, posilování, squash, rychlá chůze, jóga i práce na zahradě.

Pokud jste však ještě k tomu obézní, vaše riziko vzniku poruch spojených s erekcí se zvyšuje. Vedle pravidelného pohybu se v řešení obtíží s erekcí osvědčilo v případě přítomnosti nadváhy snížení váhy. Optimální je, když k tomu dochází pod vedením odborníků, kteří vám vystaví cvičební plán i jídelníček přímo na tělo. Váš jídelníček by měl být pestrý plný čerstvých kvalitních potravin, bez polotovarů a prefabrikátů. Neměl by obsahovat příliš velké množství nezdravých druhů tuků. Nasycené tuky totiž tvoří tukové usazeniny ve stěnách cév. Ty pak mohou vést ke vzniku problémů s erekcí, protože mimo jiných cév ucpávají i úzké tepénky zásobující penis. Na erekci se negativně podepisuje i alkohol. Vedle jídelníčku a pohybu je důležité, abyste se vyhýbali stresu a dopřáli si alespoň 8 hodin spánku. Nekuřte a odpočívat se naučte i během dne.

 

Top potraviny, které pozitivně ovlivňují sexuální výkonnost

  • Zázvor obsahuje gingerol, který se vyznačuje svou typickou pikantní chutí. Vedle ní však povzbuzuje také i smysly a chuť na sex. Pokud chcete zlepšit váš sexuální život, dopřejte si alespoň jednou týdně kousek.
  • Ostružiny jsou velmi silným antioxidantem, který tak trochu překvapivě dokáže pozitivně ovlivnit sexuální život. Pokud se chcete podpořit, konzumujte je nejlépe několik hodin před sexuální aktivitou.
  • Podobně jako ostružiny fungují i jahody. Zlepšují sexuální výkonnost především u mužů. Mimo jiné podporují i tvorbu spermií.
  • Doslova zázračné jsou ořechy a semínka. Věděli to už staří Římané, kteří je užívali ke zlepšení sexuálního života.
  • Zelený čaj je také velmi silným antioxidantem, podporuje přirozený koloběh krve a zlepšuje uvolňování sexuální energie.

 

Kegelovy cviky

Kegelovy cviky nejsou dobré pouze pro ženy, cvičit by je měli i muži v rámci prevence erektilní dysfunkce. Tyto cviky jsou velmi účinné pro zpevnění svalů pánevního dna a pomáhají předcházet vzniku erektilní dysfunkce. Cvičte je alespoň 10 minut denně a můžete se problémům spojených s dysfunkcí zcela vyhnout.

 

Když už erektilní dysfunkci máte – jaká je léčba?

Základem úspěšné léčby erektilní dysfunkce je správná diagnostika a tedy zjištění její příčiny. Na základě správně stanovené diagnózy pak může lékař nastavit správnou léčbu. Úspěšnost léčby je pak vysoká. Základem léčby je kompletní změna životního stylu, která povede ke zlepšení stavu. Dále je důležitá i léčba jiných onemocnění, které se na erektilní dysfunkci podílí. Pomoci mohou i doplńky stravy, jejich využití představuje velmi oblíbenou a využívanou metodu, protože může být účinná, nebolí a je cenově dostupná. Dopomoci mohou i přístroje a psychosexuální léčba. V těch nejhorších případech je nutno přistoupit k chirurgické léčbě, dochází k tomu však pouze ve zcela výjimečných případech.

 

Článek zpracován na základě této literatury:
  • BUHNER, Stephen Harrod. Natural remedies for low testosterone: how to enhance male sexual health and energy. Second edition. Rochester, Vermont: Healing Arts Press, 2016. ISBN 9781620555040
  • Eberhard Nieschlag. Testosterone. Cambridge University Press, 2012. ISBN 1107012902.
  • Campbell Jay. The Definitive Testosterone Replacement Therapy Manual:How to Optimize Your Testosterone for Lifelong Health and Happiness. Lightning Source, 2015. ISBN 9781942761723.

Autor příspěvku: Jirka&Lucie

Ahoj, Jmenuji se Jirka a je mi 45 let, tento blog píšu společně s mojí ženou Lucií. Za poslední roky jsem si prošli celou řadou zdravotních problémů, včetně těch sexuálních o kterých se bojí spousta lidí otevřeně mluvit. Na tento web publikujeme svoje zkušenosti + odborné články napsané námi, ale i jinými zkušenými autory včetně kvalitních zdrojů. Doufáme, že vám tento web pomůže!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *